Nytt år

 (Bild på fröken E och Siggans näbb,tycker den är ganska fin)
Ja så blev världen ett år äldre. Nyår förflöt lungt som alltid. Fåtalet grannar som sköt raketer. Jag personligen hoppas ju att det blir förbud nu efter alla incidenter. Uppenbarligen  funkar det ju inte. Här i matfors,3mil bort,blev 4 hästar skrämda och ihjälkörda av tåget på nyårsdagen. Mycket tråkigt. Det skjuts på folk och det skjuts hela tiden. Så varför ens sälja då... Ja den som lever får se.
Hela nyår var jag mansförkyld. Jag jobbade ändå faktiskt. Dels är det svårt att få tag i vikarier och sen tänkte jag att de tror väl man hittar på om man sjukskriver sig. Jag var ju nyss hemma från jobbet med förkylning åxå. Den tog om.. Nu börjar man räta till sig iallafall.
I dag börjar skolan! Äntligen lite ordning på tillvaron! 
Själv är jag ledig,börjar på lördag. Det är inte dumt med frivecka :) 

Kommentarer
Postat av: marianne

Underbar bild!

Men fy sjutton...vilket öde att springa för livet rakt in i döden, tågföraren drömmer väl mardrömmar om det resten av livet och ägaren som blir av med sina djur. Nä förbjud all försäljning av smällare och raketer till allmänheten, det har jag tyckt många år.

Hoppas du kryat på dej och blivit av med förkylningen nu

Svar: Ja de hade sprungit mot tåget,varmblodet och ena isisen hade blivit köttfärs. Så tragiskt. Inte utan att man blir rakethatare...
livetpavischan.blogg.se

2017-01-09 @ 10:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0