Hemma

med den lilla pållen. Hua stackarn en sån tripp. Men hon verkar mycket snäll även om hon också verkar vilse i pannkakan litegrann. Gaefa blev glad över ny granne,hon som alltid brukar sura i gallret såg så här...
Min lilla häst ser ut såhär
Stallet vi hämtade i är jag lite chockad över... det används visst av de flesta stortransporter. Såg ut som en gigantiskt jordkällare. Inte ett fönster och svartmöglet hängde från väggarna. Ett stackars varmblod stod och frös så han skakade. Den gav vi på eget bevåg mer hö. Det var kallare därinne än ute. För de med ordentlig päls var det väl ok,men för den stackarn som dessutom var helklippt,nä hua... Dessutom var det märkligt att ingen kollade att man tog rätt häst. De sa bara åt mig på tfn att se till att ta rätt häst för det står fler där. Mycket märkligt ställe... Ska man ha karantänstall kan man väl bygga ett ovan jord med fönster och se till att det inte blir utkylt iallafall. Jag har sett många stall i mina dagar,men det där tog nog priset. Lilla Moldavia klev iallafall på finkan efter en stunds övertalning,sen stod hon snällt hela vägen hem
och mumsade hö. Hon åt som om det var sista gången hon åt mat. Stackarn tror väl hon är på väg till slakt..
Nu har jag ett utmaning att bita i. Borsta ullen som nog aldrig sett en borste och tama till henne. Hon har ju gått i flock i hela sitt liv så detta är nog vansinnigt jobbigt och märkligt för henne. Idag vaknade jag så tidigt så jag tog frukostkaffe före utsläpp så kan jag vara ute en stund å se att det går bra. Om jag får henne ut ur boxen 😬 Hovarna ser överjävliga ut åxå men det får vara en stund till så hon får bo in sig lite iallafall.. Lillhjärtat. Nu ömkar man igen. Hua man har köpt med hjärtat och inte med hjärnan. Men det ska nog bli bra bara vi tar det i hennes takt.

Kommentarer
Postat av: marianne

Fanns det inga människor synliga i det där stallet? Var det ett karantänstall? Trodde det var extra noga med såna iom att det är stor "omsättning" på hästar.

Din nya stjärna är jättesöt, men som sagt...du har lite pyssel framför dej...mysigt!

Svar: Nej jag ringde och fick bara veta att jag skulle se till att ta rätt häst för det var fler i stallet. Inte en människa såg vi. Nu har jag besparat er de värsta bilderna för de har jag skickat till länsstyrelsen för vi lämnade in en anmälan. Allt för många brister. Inget ljusinsläpp,ingen nödutgång,mögel,luften var vidrig,inga vattenhinkar till den som inte nådde upp och för den delen inte till nån islänning som aldrig sett en vattenkopp heller. Vansinne. Jag har sett många stall och detta var inte okej över huvud taget. Första gången jag känt att det MÅSTE anmälas...
livetpavischan.blogg.se

2017-01-30 @ 10:03:49
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: marianne cargus

Vad skönt att du anmälde, jag blev ledsen när jag läste i ditt inlägg. Du får berätta om du hör något om det..

Svar: Ja absolut,jag hoppas det stängs och att de får efterkontroll sen för att säkerställa att det inte används.
livetpavischan.blogg.se

2017-01-30 @ 23:04:20
URL: http://marresmams.blogg.se/
Postat av: Marianne

Har sett ditt fb-inlägg...fy f-n säger jag bara....hur kan det se ut så på ett stuteri? Eller fanns det "riktiga" stall där också?

Svar: Det fanns riktiga stall. Jag kikade på hemsidan innan jag åkte och var så nöjd å glad för det såg så fint och välskött ut. Och sen när man möttes av det där.. hjärtat sjönk i kroppen kan jag säga. Gråtfärdig. Har aldrig tidigare ens tänkt att det måste anmälas,men nu blev jag bestört på riktigt.
livetpavischan.blogg.se

2017-01-31 @ 19:15:58
Postat av: marianne

Det var rätt gjort, och jag hoppas innerligt att ditt inlägg delas så deras rykte försämras....

Svar: Ja iallafall så stallet inte får användas mer. Man blev rakt ledsen när man såg det. Hästarna såg deppiga ut åxå 😳
livetpavischan.blogg.se

2017-02-02 @ 07:40:25
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: marianne cargus

Hoppas det inte fanns hästar som stod där permanent iallafall

2017-02-09 @ 21:15:39
URL: http://marresmams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0