Höstsöndag

här på hotell Kölden är det höst. Gubben har haft trassel med pelletsbrännaren. Kallt som attan. Tycker jag. Han tycker 17 rågrader är ok. Men jag sov i långkalsonger och t-tröja. Hoppas det kommer igång idag.
Annars rullar det på. Skessa är ff kvar men ska väl åka snart. Betesputsat har vi gjort så nu stödfodras det lite. 
Lite körigt när de ska in å sortera in dem
rätt. Siggan tycker man kan hellre va m pappa än mamma. Stökfia...
Det börjar bli dags att stalla in snart. Kan tänka mig att utedygnen är räknade nu. Men det beror ju på väder å vind. Gaefa behöver klippas också. Hon har en vansinnig ull den hästen. Förhoppningsvis får hon skor snart,då ska tant äntra på och se hur det går 😁 Nån bör hålla i bitänden bara. Jag har fått några nyp när jag hängt på henne. Men det blir nog bra. Får skaffa en pall...
Ledig vecka nu. Det drar ihop sig mot lammslakt osv. Några är små så de får vi spara ett tag till. 
Idag ska jag åka till mamma å hjälpa henne med att slå lite med röjsågen. Göra höstfint,nåt som behövs hemma åxå. Plus att jag skulle vilja få upp telefonstolpen så jag kan sätta fast häst ute. Men det reder sig väl. Har jag klarat mig hittills lär jag klara mig lite längre.
Siggan växer då det knakar. Tre månader nu ❤️ Tova den lilla missen börjar vilja sova inne nu. På mig eller i knävecken. I natt var det mysigt med den lilla extra kroppsvärmen :)  Mattes katta helt klart ;) 

Kommentarer
Postat av: marianne

Det är otroligt vilken värme man kan få från en liten katt, jag älskar när min ligger hos mej på natten, men det är tydligen mer spännande ute för han är sällan inne.

2016-09-18 @ 11:35:41
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: Jenny

Nej men hu! Hoppas värmen är på nu, 17 grader är väldigt kallt, även om man har värmedyna i form av katt. ;)

2016-09-22 @ 16:55:13
URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0