Storm

igår blev det åska och storm. Hästarna fick sova inne,och det var ju tur eftersom grannens partytält blåste bort och parkerade över tråden till hagen. Stackarna ska ju fira student idag och får börja med att rodda hem tältet. Stormar än så om det blir nåt tält vete 17. Gaefa håller ff tätt,hoppas hoppas hon gör det även inatt när jag gör mitt sista pass innan frivecka! 
Tuttarna har växt duktigt. Suttit å kikat på namn. Men nu ska jag inte göra det mer förrän fölet är fött och friskt! 
Vidskepligt kanske,men i år ropar jag inte hej förrän jag är över bäcken.
Släppte ut lite får igår,bara 5 kvar nu som vi hoppas få ut innan helgen. 
Velina är undersökt och har släppt ägg. Hon var sååå brunstig att de trodde det var nåt fel,men det var det inte tack o lov. Men det var ju bra att de kollade! 
Nu ska jag väcka familjen... Dags att ta tag i dagen,i stormen...
 

Kommentarer
Postat av: marianne

Men så trist för studentfirarna, det är ju en av gångerna man verkligen vill ha bra väder.

Tur där att hästarna var inne, vad kunde hänt om ett tält kommit flygande mot de???? Jisses, sånt vill man inte ens tänka på

2016-06-08 @ 12:56:37
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: Titti

Nä där hade man tur.. Om inte annat hade de kanske varit på vift i morse å då kan man ju hålla sig för skratt...

2016-06-09 @ 08:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0