Pust

Det är inte bara att medicinera en HELT ovillig fölunge. Det är strid vareviga gång. Innan man får tag ordentligt på henne är ett projekt i sig själv.  Jag tycker synd om distriktarn som ska ta blodprovet. Eller ska jag tycka mer synd om mig själv kanske som ska hålla i? Kan vara läge för förstärkning...
Varmt som attan har vi. I dag 27 grader. Det kom nåt moln och släppte av enstaka regndroppar,men det var inte många tyvärr... Torrt som fnöske i markerna. Allt förstskördshö är inne nu. Ca 9 ton småbal å runt 200 storbalar. Vi ska nog inte gå kort iår. 
Nää,jag måste laga lite mat medan man är hungrig.. Blivit lite si å så med det i värmeböljan....

Kommentarer
Postat av: Marianne

Fy så tråkig start ni fått, det är aldrig kul att försöka få i djuren medicin och kan tanka att det är ännu jobbigare med en liten, som man sen ska försöka bygga upp en trygg relation med...
Hoppas ni får svar på vad det kan vara och att det blir bra fort

2016-07-30 @ 00:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0