Snart i mål

Ett pass kvar innan frivecka! På torsdag sticker gubben till Luleå och hämtar Velina
Först ska vi ha henne på prov i en månad. Men är det som de säger så blir hon kvar. Vi ska flytta den hela väggen i stallet ett hack. Även om Baldur är världens snällaste så kommer det en vår med brunst och allt sånt. Han ska inte behöva bli uppstressad i onödan. Han är värd bättre än så. 
Ska bli spännande detta. Pratat med uppfödaren lite och nu är gubben inne på föl 2018 😀.
Velinas farfar lämnade bara 5 avkommor då han råkade ut för någon infektion/problem kring cem test. 
Han hette Inform och var väldigt stilig tycker jag.
Finns fina namn i hennes stam,men jag får nog allt sätta mig in i detta. Djungel ordentligt....I dag kom åxå min horsecam! Äntligen kan man få övervaka i stallet sladdlöst. Kanske lite dyrt,men jag hoppas på att få fler föl de närmsta åren så jag tror det är ett bra grej. Dessutom kan man sätta upp den hos fåren under lamningen också :) -20 till +60 ska den funka i. Ska bara se till att få upp den åxå då. Första steget blir väl att åka och hämta den på spelbutiken ;) 
Nä nu ska jag gå ut i det vackra vintervädret,-9 och strålande vackert!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hon är ju alldeles bedårande! Vilka snälla och kloka ögon. Kanon att ni får ha henne på prov också, önskar stort lycka till med na.

2016-01-20 @ 15:59:52
URL: http://videungens.wordpress.com
Postat av: Titti

Ja visst har hon snälla ögon! Det har vi sagt åxå :) Verkar vara en toppenhäst.

2016-01-21 @ 08:43:35
Postat av: marianne

Jättefin :)
Så synd på Goliat men ni gör det som är bäst för er

2016-01-22 @ 22:41:51
Postat av: marianne

Jättefin :)
Så synd på Goliat men ni gör det som är bäst för er

2016-01-22 @ 22:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0