...

http://www.expressen.se/halsoliv/halsa/anna-forlorade-benet--nu-satsar-hon-mot-rio/
Det här är Anna. Anna är en
barndomskamrat. Tyvärr råkade hon ut för en otäck olycka med sin häst Dicken när hon var barn. Jag minns,alltför bra. Jag var där. Min mamma och jag kom först till olyckan. Mamma styrde upp tills ambulans och polis kom,och åkte med i ambulansen. jag fick skjuts hem av Göran D i hans ljusblå saab. Det är inget man glömmer kan jag lova. Anna förlorade sin häst och sitt ena ben.  Vi hälsade på på sjukhuset. Minns att det var sjukt jobbigt,för Anna visste inte att Dicken var borta. Vi tittade på bilder minns jag,och det var otroligt jobbigt att jag inget fick säga,att Dicken var i himlen.  Olyckskorparna kraxade att nu fick Anna ge upp på ridning och tävling. Men se det gjorde inte Anna. de köpte en ponny,Rossau,som hon tävlande med framgång. Utan protes. I hoppning. Ibland fick man pisk,ibland inte. Anna är en förebild för oss alla. Att med envishet och viljestyrka ta sig över hinder. Jag önskar henne det största lycka till jag har! Klart att Anna ska till Rio! 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Läste om henne, vilken förebild!

2016-02-02 @ 11:06:54
URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0