Brrr

I går var det dryga 23 minusgrader. Jag håller mig mitt i kläderna så gott det går. Eldar å eldar gör vi.  Hästarna rör sig inte mer än de behöver och man ger mer hö/halm för saken skull liksom. I dag är det "bara" 18 minus,men det skulle visst bli varmare i takt med snöfallet. Med lite tur blir det bara en -5 så kanske fårvattenkoppen tinar opp ordentligt? 
Hur som helst har de sagt att nu ska det snöa ända till fredag,och så var det prat om några snökanoner? 
Jag eldar vidare jag och tar det som det kommer. Jag funderade på en vända på hööks idag,tänkte prova polarpad på lille gubben. Senaste skoningen blev det inga snöringar för det var så lerigt så nu får han styltor stackarn. Karln är inte van vid klackar...
Man kan ju prova,funkar det inte så har man ju försökt då.
Jag har åxå bokat in kastration för fröken Tova. Smidigt blir det då grannen jobbar hos veterinären så jag skickar katten å betalningen m henne :)
Nu är det väl bäst man trycker ner sig i täckbrallorna och går å börjar på.... 
 

Kommentarer
Postat av: marianne

ava har inte heller snösulor, jag brukar inte vilja ha det, men i gengäld har vi ridhuset nära.... dock är det lite problem till och från hagen ibland.

2016-01-11 @ 09:38:13
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: Jenny

Brr, här har det också varit svinkallt. Men nu är det mer drägligt, om än för mycket snö.

2016-01-19 @ 14:49:18
URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0