Mer snö minsann.

Precis när man tyckte att det lika gärna kunde ta å bli vår,kom det massa snö. Igår skulle det enligt klarts app snöa till mitt på dagen,men det höll på till långt fram på eftermiddagen. Stora lapphandskar rakt ner. I fredag kom det en massa snö också,men den kom i sidled mer.
Så med lite ny snö tog vi oss en liten skotertur :)
Skitkul!
Gamla Lorenzo fick arbeta lite således.
Hästarna mår bra. Freyjas föl är aktivt minsann. Ska bli sjukt spännande att se vad som blir. Gaefa får man inte känna på magen på. Nä fy vad sur hon blir. Lägger öron å stampar. Römärr. Så var hon inte m Aldinros så månne är det en gosse denna gång?
Snart får vi veta :) Freyja är först ut i mitten på maj och sen kommer väl Gaefas en 3-4 v efter.
Närmast i dag,jobb 24 h. Har släppt ut och gjort stallet på morgonkulan. Ganska skönt att ha det gjort innan man åker och när man har så renliga pållar (mestadels) så går det ju fort. Tog 35 minuter allt som allt i morse 👍🏻 Nä en kaffe har jag gjort mig förtjänt av nu tycker jag! Synes!
 

Kommentarer
Postat av: marianne

Wow vad mycket snö :) här är det ett par cm bara.
Spännande med de två dräktiga

Svar: Ja det blir spännande :) Får hoppas man får vara med denna gång ;)
livetpavischan.blogg.se

2016-02-18 @ 13:35:46
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0