Sorg..

Det är en sorgens dag... Freyja och fölungen är borta. Hon kastade av någon anledning,men ungen fastnade och gick inte att få ut. Hon kan ju ha kastat av diverse anledningar men mest rädd är man för abortvirus. skulle det vara så överjävligt att det är det så kommer Gaefa kasta inom två veckor. Uscha uscha. Håll några tummar att det inte är det! Så nu ställs klockan en period så jag kan kika på Gaefa. Två och fem inatt. Så man lär vara en zombie då och då,men nerverna lär hålla mig i gång...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Fruktansvärt, tänker på dig och hästarna, och hoppas innerligt att Gaefa klarar sig från eventuellt virus e.dyl. Så väldigt synd på en så väldigt fin häst. Det är inte rättvist någonstans det här. :(

Svar: Tack Jenny! Ja det var inte roligt. Tack o lov verkade hon inte ha ont. Var inte svettig eller stressad... Men det var ju inte vad jag tänkt mig...
livetpavischan.blogg.se

2016-04-01 @ 13:35:03
URL: http://videungens.wordpress.com
Postat av: marianne

Men nej vad hemskt :(
Hoppas verkligen att det går bra med Gaefa,
Jag som inte har en aning om detta med betäckning och fölning trodde att det gick att vaccinera mot abortvirus :(

2016-04-03 @ 08:50:09
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: Titti

Det finns vaccin,men det ger inte fullt skydd. 50-60% bara. Men jag tror inte att det är virus,men bäst att hålla koll ändå de här 2 veckorna. Kan lika bra vara fröken röd som kickat å träffat så precis eller så var det ngt fel på ungen eller moderkaka.

2016-04-04 @ 12:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0