Tjohej...

Det rullar på om man säger... Släppte ut Baldur till tjejerna i förrgår. Det blev en del springa.... Gaefa verkar tvärnöjd för hon är full i brunstpink på bakbenen. Luktar inte smultron.... Knäppte lite kort med de är kvar i kameran de. 
Annars är det strikt uppstyrt. Mata får å flaska lamm är två större delar. Tack o lov är det väl snart dags för bete... Vi sparar fyrlingarna och femlingarna hemma,åsså 9an som får flaska åxå ju. Hjärnan funkar halvdant just nu,amningshjärna har man ju hört talas om,månne har jag lamningshjärna då? 
Hästarna går ff in om natten,ganska kallt på nätterna än åsså vill jag inte att de ska föräta sig så att säga. Baldur kutar ut som en kanonkula han,skriker så hela byn borde höra honom om morgnarna... 
härom dagen var Tillie här med sin mamma åxå,lilla grynet. Kavat som attan nu när hon är mobil så att säga :) 
Nu måste jag hoppa i ett par jeans å dra mot stan. Kom på att det är ju APT idag... Hade jag förträngt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0