Tjoho

vad det regnar denna sommar va.. Man kan ju bli deppad för mindre.
Jag har haft en UL veterinär här som kollat tjejerna. Freyja är dräktig,men Gaefa den räkan var i brunst så jag hoppas hon tar sig nu...
Vi har bokat vår islandsresa,som vi fick boka om för gubben fick minsann inte ledigt från jobbet. Så den 4/9 åker vi! Kul! Innan dess ska Gaefa ljudas om åxå,hoppas hoppas. Håll tummarna!
I lördags var jag på tävling i huddik å glodde. Det var trevligt,som det brukar vara att kika på hästar. 
I går var det klass 2 varning på det här hemska regnandet,hästarna stod inne mest hela dagen. Det öste verkligen ner. Man fick som lite tråkigt så jag glodde i gamla hästpärmar å hittade detta
Domarkritik från 1983,ni hör vad lastgammal man blivit... Hästen var Myrens Vimse,då 5 år. Dömde gjorde den eminenta Folke. Honom adopterade jag som extramorfar när min egen gick bort. Folke var fd ridande polis och dressyrdomare. En unik människa som jag hade förmånen att lära så mycket av. Där sa man aldrig emot,man bara gjorde. Och när man fick beröm visste man att man kunde sträcka på sig,för det var inget han delade ut oförtjänt. mina minnen av honom är starka. Rak i ryggen med snygg skjorta och ridbyxor. Ständigt kepsen på,ni vet en sån "farfarskeps".
Ja det var tider det. Folke kommer jag aldrig glömma så länge jag lever. Han är saknad av många skulle jag tro. Jag ska åka till mamma nån dag å kolla vad vi har för gamla bilder i samlingen. 
Idag ska jag få träffa en ny liten människa,en pojke som en vän till mig nedkom med förra veckan :) Det ska bli roligt. Först ska jag gasa ner å handla paket :) Man kan ju inte komma tomhänt!

Kommentarer
Postat av: marianne cargus

Den gamla sorten var bra, som du säger så lär man sej mycket av de...
Så det blir nya småhästar till våren igen?! Spännande :)


Svar: Ja det är tänkt så! Bara Gaefa tar sig åxå...
livetpavischan.blogg.se

2015-07-29 @ 00:18:35
URL: http://marresmams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0