Arslet bak?

Ja hur man än vänder sig så verkar det sitta där... Nu äre såhär,att den röda har gjort sig lite illa va. Lite svullen över en kota,lite halt. Tänkte jag då att jaa men då får hon vara inne å Freyja och Aldinros får vara ute. Trodde jag ja! Det blev ett sjujäkla liv! Gaefa var vild i boxen,blev vildare å vildare ju mer Freyja gapade. Freyja lider av separationsångest. Delux... Så det har fått bli nåt halvdant. Ut sent å in tidigt. Linda ute å back on track pad inne. Ute sitter lindan kvar så länge römärren vill ha den. Jag måste gå å samla ihop några,om man säger... Hur jag än gör nu så får man dåligt samvete åxå. Är de inne länge får jag dåligt samvete för lillan. Är de ute längre får jag för Gaefa. Som tur är kommer veterinären på tisdag å ska besikta Aldinros,så jag hoppas hon kan ta en titt då... Pust.
Fåren håller ännu tätt tackolov. I mitten av månaden är det "lagligt" att börja lamma. Då är det inom spannet för vad som är normalt. 145 dgr är det ju ca. +- 10-14. Så snart kommer säkert den som stod först i kön att ha nersläpp. 2 av härnösandstackorna är då inte dräktiga för de är minsann brunstiga. Helt knäppa. Sen har vi några som fått stå över för att äta upp sig,samt de 6 tacklammen från ifjol. Så ett gäng tomma är det. Nu är de med å käkar kraftfoder ändå,för de minsta är lite smala i mitt tycke. De ska förhoppningsvis lägga på sig nu. Avmaskade är de ju åxå. OCH jag har inte lämnat medlet ute i ladugården denna gång,så tjyven kan ta å stjäla nån annans!
Kamera ska det iallafall bli! Om jag så ska fixa själv. Punkt.
Nä nu måste jag nog göra mig klar. Ska ju på middag hos mamsen...
 

Kommentarer
Postat av: marianne

Hur kan man ha mage att stjäla det djuren ska ha?
Oavsett blir man förbannad på de som inte kan skilja på mitt och ditt... morr :(

Jag förstår inte hur man kan förmå sej att stjäla, allrahelst från de man känner??? Sjuka människor!

2015-04-08 @ 08:53:08
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0