Jahapp

Solokvist såhär på en lördag.Sonen for på övernattning och gubben jobbar ju natthelg. Junior var ambitiös och släpade med sig SO läxa (?!??!) Inte för att jag tror nån form av arbete på den kommer att ske,men tanken var ju god ;)
Som sällskap denna kväll haver jag mig en golden retriver minsann. Medan hans matte å husse ska ut å slå klackarna i taket så får han stå ut med mig.
Dagen i dag har då baske mig inte bjudit till alls. Grått å trist. Å lerigt...Åhh denna lera gör mig galen. Jag har dessutom ett par snitsiga hål i mina gummistövlar som släpper igenom mer än luft om man har otur. Ofodrade är de också,men som tur är har ju min mamma producerat ett par tjocksockar i knästrumpsmodell jag kan trä på mig innan man stoppar ner fötterna i stövlarna. In kommer de inte heller,för det ser mer ut som gegghöggar än stövlar just nu. Fast man ska väl vara glad man får med sig dem och de inte suger fast om man säger... Jag får hoppas det blir kallt å SNÖ snart. Vintern verkar ha glömt oss här vid kusten. Förvisso kom ett par flingor ena dagen,men de hinner ju inte ens landa innan de blir vatten igen...
Stickade klart en käpphäst igår som jag levererade idag. Dags att börja på en ny... Antalet käppar minskar så det får bli en loppisrunda snart. Fast alla pensionärer verkar gå med krycka nu för tiden så det är svårt att få tag i såna där :/ Visst finns de att köpa,MEN priset var sådär en 600 spänn. Tror väl ingen vill betala en massa för en käpphäst precis.
De riktiga pållarna haver hälsan även om deras leriga ben skapar ångest hos matten. Ett ständigt rengörande på kvällskvisten blir det. Freyja verkar ju må fint nu efter första sejouren med Anders. Hon travade ut i morse. Möjligt att hunger var den primära orsaken,då damen är synnerligen otålig när det kommer till föda. Har man otur ryker vattenhinken med en välvevad framhov till hjälp. Detta om man inte är tillräckligt snabb alltså. Men nu ska vattenkopparna sänkas ner till lagom höjd. Ardennerhöjd funkar ju dåligt när man är en par tre decimeter lägre ju.
Nej om man skulle ställa sig i lerhögarna då så jycken får gå ut? Känns som om det är dags nu (igen). Får hoppas han syns i mörkret för han hade ingen reflex med sig tyvärr,men jag utrustar mig med pannlampa så ska det väl ordna sig.
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag är ju precis tvärt om, hellre lera än snö. Men det är klart att allt ska vara med måtta, jag vill helst inte ha mer regn nu.
Kul att Freyja verkar ha svarat bra på behandingen!

SV: Nä, alltså jag har full förståelse för att man måste reglera älgbeståndet så de inte blir för många, men jag tycker inte om jaktsättet att driva med hund, det stressar på älgarna för mycket.

2014-11-16 @ 16:33:23
URL: http://videungens.wordpress.com
Postat av: marianne

Jag är också så trött på leran, det där med att stöveln står kvar i leran när man går iväg, det har nog hänt de flesta hästägare...hehe

2014-11-18 @ 08:32:13
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: marianne

Jag är också så trött på leran, det där med att stöveln står kvar i leran när man går iväg, det har nog hänt de flesta hästägare...hehe

2014-11-18 @ 08:32:15
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0