But hello...

 
Ja solen har ju visat sig från sin bästa sidan,så jag har ignorerat allt vad innesysslor heter så gott det går. Vissa saker kommer man ju inte undan,men somliga går att delegera :) I dag har det vaccinerats,samtliga 5 pållar. Även suröra behagade se lagom glad ut. Dvs öronen stod åt sidorna å inte bakåt. Däremot fick man strängt tala om för hussen att det inte alls skulle köras nå häst idag. Veterinären var på sitt soligaste och skrev snällt ut valbazen åt fåren åxå :)
Sen i dag har vi ställt om pannan från ved (garanterat hett duschvatten) till pellets (garanterat tillsägelse om man duschar för länge). Detta tog sin lilla tid men gubben var förhållandevis okej att samarbeta med. Annars har han en tendens att bli elak när han grejar... Jag hann ju även "laga"mina skor,vilka jag är missnöjd med. Pajjade rätt
fort...
 
Jorå så att... Hraffe grejade vi med i går,men inte idag. Det har blåst snålt under dagen,och tiden räckte som inte till heller så. 
Tja,nu laddar jag för att se först Farmen (dregla över snyggMats) och sen ska vi se Ryttareliten. Ska bli spännande :D
Jag har bakat idag åxå. Yngvelimpa,mycket gott!!
Har hunnit en del ändå :)
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, söt bild på söt häst :) gillar verkligen din skolagning dessutom ;)

2014-03-12 @ 20:42:14
URL: http://videungens.wordpress.com
Postat av: Jenny

Och som svar på hur man blir av med pälsätare: Det blir man inte :<
Man kan 1) klippa så de inte har något att äta, eller 2) behandla med kemikalier som inte längre får användas på häst. Har hört att somliga kletar in hästarna med grönsåpa men det har jag inte provat... lössen försvinner som tur är av sig själva när vinterpälsen är väck.

2014-03-12 @ 20:43:28
URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0