Varierande väder

Gulliga knappar va :) Kofta till Tille som min kära mamma stickat!
Må man säga. Strålande som,spöregn å duggregn å sen sol igen. Märkligt detta. Har varit å hämtat min stora unge istan idag,hon ska ju jobba i morrn. I dag har fröken E å unge herr D kommit hem från sjukhuset med Tillie. Härligt! 3 veckor före utsatt tid. I övrigt att jag varit lite yr i ett par dagar. Tänker kristallsjuka men har varit bättre idag hittills. Tog in Hraffe idag så jag fick sy på hans täcke igen. Hoppade över zickzack,min stora stötesten,och gick all-in på raksöm helt sonika! For runt änden på sjön å tog en kaffe med Evelina förut. Där satt även byns bödel och inmundigade små skapelser av kaka grädde och jordgubbar. Han är svärfar/far/farfar i stugan. Lilla Nova är ytterst förtjust i farfarn och har nog ingen aning om att han bödlar på ;)  lilla fröken bjöd på en chokladbit som vi intog hon å jag på hennes rum medan vi spanade in hennes barbiehästar. Rart barn det där. Glad och himla rolig! 
Mitt preggo,Gaefa,lät mig veta att det inte är okej att lämna gravida damer i regnet. Att träd finns utplacerade har ingen större betydelse,utan hon ville IN. Fick dra av henne värsta blötan å leran med svettskrapan åxå för hon hade stora kockor på ryggen hur hon nu lyckats med det... 
Nu är det soffläge tills lilla Tille kommer å avhämtar sitt pkt från min mamma som stickat.. Handlat har hon åxå såg jag nog :) 
Åsså en bild som bara va så jäkla kul.....
trevlig kväll på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0