Nä nu har jag ångrat mig..

Nu pratade jag med en vän som jobbar som jag lite mer så då kan jag få lite hjälp,fast det är onsdag kl 1... Bra bra! Hoppas vi får fart under skorna nu.. Ja inte Hraffe behöver så mkt fart förstås. Baldur har i vågor varit arg på Sokki. Kastat sig efter honom å sagt ifrån om nåt. Jag tror Sokki försöker ta sig opp nåt pinnhål på stegen,men då smäller det så är han vips nere på lägsta pinnhålet igen.  Hur som helst ska sokki flytta så det spelar ingen större roll nu. Man får lägga hö på backen vissa dagar bara... Ska bli skönt att få ha stallet för sig själv igen.Annars så är här blankis och regn för det mesta. De skryter med att det ska bli snö de där vädernissarna,men jag tror det när jag ser det. Fick höra att inte ens med brodd går de säker djuren. En tjej hade fått avliva sin häst efter att han hade kastat av henne å sen galopperat iväg,mött ett träd och inte fått stopp. Stackars häst :(  Usch och fy,.., själva gick vi ju omkull ifjol på blankisen trots brodden. Obehagligt när man har broddat dem, att få en falsk trygghetskänsla liksom.  Gaefa är pigg och glad,eller sur kanske man ska säga. Surheten verkar vara ett friskhetstecken! När hon ids sura så äre bra alltså! Hovis kommer på torsdag å det behöver hon verkligen nu. usch vad hovarna växt..... Nu ska jag ta mig min kaffekopo innan dagen börjar pp allvar!
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Usch för blankis, här är det bara lera å andra sidan!

Ston ska väl vara lite sura för att må bra ;)

2014-01-08 @ 21:23:46
URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0