Sista passet för denna sväng.

Innan jag åker ska jag koka varm choklad på sonens begäran. Hans pappa får inte tydligen... Så det kan gå ;) Nina tyckte visst jag nyss hade frivecka,å jaa det hade jag ju åxå. Jobbar varannan vecka jag,å då jobbar jag varannat dygn. Långa pass blir det,men det är det värt! Jag börjar antingen på en fredag och jobbar då fredag,söndag,tisdag å torsdag. Eller så börjar jag på en lördag å jobbar lördag,måndag å onsdag. Sen är det ledigt i 8 dagar. Mycket bra schema när man jobbar som bonde hemma åxå :) Fysiskt är jobbet hemma tyngre än på jobbet. Där är det psykiskt jobbigare. Men jag trivs med att jobba så här! Hur skulle jag annars hinna ;)
Igår kardade jag av en halv ponny av fröken Gaefa. Jädrans vad hon släpper...Smorde hennes hovar med elastahoof åxå. Grynet mitt <3. HOPPAS hon ff är dräktig. Magen ser annorlunda ut ja,men stor är den inte...Känns stum när man trycker på den å Gaefa blir skitsur... Jag ska fråga veterinärn vad det kostar å ta blodprov. Jag vill ju veta att hon ff är dräktig!
Skulle fota igår men glömde helt... Glömde ta av sokki täcket åxå... Hoppas han överlevde...

Kommentarer
Postat av: marianne

Ibland är det bara mamsen som duger :)

2014-02-19 @ 10:30:27
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: Nina

Det där schemat låter kanon! Hur många procent blir det?

Svar: Ja det blir 96,8% nåt. Funkar :)
livetpavischan.blogg.se

2014-02-21 @ 13:29:30
URL: http://stallskogalund.se
Postat av: Nina

Oj såpass! Verkligen kanonschema för att vara i stort sett heltid :-)

2014-02-24 @ 09:28:14
URL: http://stallskogalund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0