Men va fasen

 
På måndag ska mitt barn ut å lufsa haha...
Blev inget hämta spån idag. Blir i morrn. För att vara klen å hängig är karln förvånansvärt engagerad i allt os på tvn får man säga... 
Var iallafall å hämtade stallpellets ett par påsar. Nödlösning tills i morrn. Jag kommer inte överens med stallpellets. Hemskans ledsen. Jag tycker det är dyrt åxå om man jämför med spån. 45 kr påsen,visst,men det är ju inte ens en halv spånbal i påsen ju. Blir ju ingenting. Vanligtvis spånar jag en halva i varje box,vilket ju brukar räcka.OM inte karln mockat. Då kan det gå en hel. Jag har mycket spån till mina hästar,tjockt å gött ska det vara. Men det blir ju så ofluffigt med stallpellets. Åsså att man ska vattna å greja. Men nää,jag tycker det är krångligt å odrygt å jag vet inte allt. Fortsätter med spån jag. Nu ska jag gå å ge kusarna en hö tuss. Iallafall snöar det här idag :D KALLSNÖ!!!! Inte blasksnö... 

Kommentarer
Postat av: Nina

Haha skönt för Julia att få lufsa på måndag! ;-)

Jag har kört med spånpellets hela vintern nu och är jättenöjd. Visseligen blir det inte lika fluffigt som med kutterspån, men det är ju så lättmockat att det är en fröjd att mocka numera. Det där med vattningen är ju lite knökigt när det är kallt, då har jag faktiskt fått lägga in pelletsarna utan att vattna dem, det gick men var inte så bra så nu är det skönt att det går att blöta den igen. Jag köper mina pellets på bygg-max, där kostar varje säck på 16kg 38kr. Så jag tycker nog att det här är både billigare och enklare att använda än kutter.

2014-02-21 @ 13:36:24
URL: http://stallskogalund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0