När katten är borta...

 
Eller när husse är borta passar vi på å lamma! Såklart. Jag tror baske mig de tänker så. Vissa har misslyckats dock,men de flesta har nog jag förlöst. 2 till igår kväll. Tjurig tacka åxå,men jag hade sån tur att fröken L kom med transporten så hon å sambon hennes fick vackert hjälpa mig rodda in tanten i lammbox! 
Lilla Björn äter som en häst. Slukar en 300 ml varenda gång. Han är stor.... Å söt... Å liiiiite jobbig. 
Hittills har 13 tackor fått lamm. Vi har fått 36 lamm varav 2 va dödfödda. 34 levande alltså. Blir ett snitt på 2,7 lamm per tacka det.
har sjukt dåligt samvete att jag inte hunnit med hästarna som jag borde. De får nödvändig snabbryjt å hovkrats typ. Åsså mat å vatten såklart. Mer varken hinner eller orkar jag just nu. I morse klev jag opp 5.30,matade flasklamm å gav alla bortstängda tanter hö,släppte ut hästar,matade baggar å mockade åt mina 3.  Nu ska jag jobba på det åxå. Inte konstigt man känner sig sliten. Gick en match med stortuttarna igår åxå. Ballongboobisarna på tackanr av sjukt mått. Man får klämma fast henne å gott man kan å skynda sig å mjölka. Man va svettig efteråt nästan. Träningsvärk i benen av allt klättrande över grindar,sittande på huk och fasthållande av tjuriga kärringar... Puh.

Kommentarer
Postat av: marianne

Dom vill inte ha karlar med på förlossningen fattar du väl? ;)

2014-04-29 @ 09:28:52
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: Nina

Hjälp!!! Hur sjutton orkar du?? Och så jobba dessemellan? Kan du inte få lammaledigt?

2014-04-29 @ 11:01:28
URL: http://stallskogalund.se
Postat av: marianne

Ja, den privata läkaren är av den gamla stammen, han säger nog att fibromyalgi är kärringsjukan också...;)

2014-04-30 @ 10:26:22
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: Jenny

Jag kan ta Björn istället, skicka hit han i Postens gröna kuvert ;)

2014-05-01 @ 15:50:45
URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0