Happy Långfredag...

Jag vet inte jag... Är inte påsk egentligen en fantastiskt onödig helg? Bara en ursäkt att stoppa huvve fullt med godis? Visst vi ger barnen påskägg,oftast en sak eller en slant,men nå påskfirande är det dåligt med i övrigt. I dag har vi burit in grindar till fåren inför lamning. Det är dags vilken dag som helst. En karl vi känner kom å kollade på fåren i går,han har hållt på med får i 30 år typ. Han sa minsann att han trodde flera tackor får fler än 4. Inte alls vad jag ville höra... Helst ville jag höra att alla får 2 var. Det räcker bra det. 
Fröken Gaefa mår förövrigt finemang. Jag undrar om man kan höra hjärtljud med stetoskop? Vad tror ni?? Jag ska testa minsann. Idag kände jag rulle därinne. Eller så har hästen svea rikes ytligaste tarmar. En möjlighet kan tänkas,men osannolikt. Jag vet förövrigt att de på den lokala ridskolan köpt ett sto (av hästhandlare?) som visat sig vara dräktig. Nu vill de att nån tar henne över sommarn å en bit in på höstkanten. Kanske kan va nåt. Det enda jag ställer mig frågande till är att de vill gärna att man rider igång henne när babyn är två tre månader? Det funkar väl inte heller. Ja vi får se. Vi ska höras på tfn efter helgerna. På måndag ska jag å fröken Y (förmodligen) styra kosan mot Gävle för ett besök hos jamila. Det brukar vara skoj! Sist åkte vi å överraskade å var i stallet innan hon kom. Gissa om hon blev förvånad ;) 
Nu ska jag se på TV ett tag å vila syltryggen. Den är väl insmord med zongel dagen till ära!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0