Tja..

Hemma igen efter 24 timmar på jobbet. Det var ett tungt pass minst sagt,så det är inte utan att jag har lite ont i huvve. Sitter å kollar på hästnet,vanlig syssla... Åsså kollar man ju in hos Jamila för att se vad hon har för nytt. Suttit i sommar och funderar på att byta bort Hraffe mot ett sto.. Och jag skäms lite för att ha tänkt tanken på ett sätt. Hästen har mer kapacitet än vad jag behöver,men jag tycker ju så mycket om honom så det blir nog inget av med det... Man fattar ju att de som håller på "på riktigt" byter hästar och så,men jag vet inte riktigt om jag klarar det.. Så nää,Hraffe får stanna.. Han är ju inåkt å så men ändå... Nä nu när fröken E å Sokki är här ska det väl bli lite roligare å greja..Hittills har vi mest druckit kaffe tycker jag ;) En syssla vi utövar med perfektion...
Å Nina;Sokki är inte efter Baldur. Han är importerad från Island,vad pappan heter minns jag inte och modern är okänd (?) hur man nu lyckas med det....
Nää jag måste trycka ner nån frukost. Vi ska flytta får idag och sära dem från lammen... Ingen rolig syssla,men nu är det dags... Dags att boka slakt åxå.. Hösten närmar sig ordentligt... Dessutom funderar jag på att klicka hem ett regntäcke med hals till Hraffe... Vi får välan se...
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Islänningar och deras stamtavlor, antar att pappersarbete inte är deras starka sida :p Eyja hade till och med fel pappa i passet vill jag minnas...

2013-09-01 @ 18:23:45
URL: http://videungens.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0