Slut på go'dagar

I går kväll stängde vi ner betena. Det är som dags nu. De kan behöva äta mindre nu om mam säger... Det har ju varit frost här ett par dagar och det känns som om vi inte behöver allt fruktan som bildas i gräset då nä. Så nu blir det hö och vinterhagar. Smidigt med elastiska grindar emellan för då kan man ju släppa ner dem vid goväder om man vill. Men det tror jag inte jag vill.
I går var det förövrigt nån som ansåg det nödvändigt att tända eld i en papperskorg på sonens skola. Idiotiskt gjort tyckte då jag,och säkert många med mig. Hoppas de tar krafttag mot vederbörande! Farligt ju för 17... 
I morgon ska det arbetad,vilket innebär att idag ska det ställas med hö och nät osv. Min kära mamma ska vara med junior över dan då gubben också jobbar. Typiskt va? Hästarna fixar fröken E's mamma (mammor är bra å ha uppenbarligen)  Så ser det då ut de närmsta dagarna,jobb... Tacknämligt nog slipper jag sjukhusmiljö dock. Mycket skönt! Blir klurigt ändå,men det ska nog gå :) Sen är det full rulle mot visning på lördag. Årets mest späckade helg blir det kan jag lova.....

Kommentarer
Postat av: Nina Liljedahl

Vi brukar oftast ha kvar våra hästar på betet till slutet av oktober. Det finns visserligen lite mindre mat i slutet, men det är nästan bara bra innan de kommer hem och börjar äta hösilage (fri tillgång).

Men vissa av hästarna behöver fodras tidigare, de som går här hemma och inte har så stora arealer med mat. Men ännu har vi inte börjat med det i år.

2013-09-27 @ 13:35:18
URL: http://stallskogalund.blogg.se
Postat av: Jenny

Leka med eld ska man ge fan i!

Våra går de allra sista dagarna på "bete" just nu, snart ska första balen in.

2013-09-27 @ 14:51:06
URL: http://videungens.wordpress.com/
Postat av: Titti

Ja våra får inte fri tillgång,det behöver de icke... Men de får i sina nät iallafall :)

2013-09-27 @ 15:24:53
URL: http://livetpavischan.blogg.se
Postat av: Agnetha

Åh jag går och längtar efter att få släppa i vinterhage, men det ska bli en ny hage och det är full fart med vindskyddabygge ...
Fy vad obehagligt med papperskorgen. Många unga som mår piss, tråkigt när det ska gå ut över andra..

2013-09-28 @ 19:58:06
URL: http://agnethagothe.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0