Dags igen...

För ett arbetspass. I går särade vi på lite lamm och tackor. Lammen har vi hemmavid för att kunna njuta av den ljuva skönsång som uppstår när mamma inte finns att uppbringa hur mycket man än ropar. Vi har en laddning kvar att hämta i morrn... Här i huset vill somliga (jag) slå på värmen på nätterna för fy så kallt det är på morgonen... Bara 8 grader ute å 18 inne. Nu är ju 18 inte kallt,jag vet,men det är som rått... Jag fryser!!! Hela dan blir kall och dan när man fryser från start.
På den akvaristiska sidan mötte en scalar toalettödet igår. Nu finns endast en sån kvar så det lär väl inte dröja innan den går samma öde till mötes. Då lär det bli babyboom i akvariet bland cikliderna... Jag träffade Malte igår,Malte är en liten gris som kan diverse tricks. jag skulle gärna ha honom här. Trevligt litet svin om man säger...
Nu ska jag värma mig på kaffet,så gott det nu går i termosmuggen... Man kanske ska ta på mössan å vantar....


Kommentarer
Postat av: Tuuli Elmgren

Fin blogg!

2013-09-03 @ 16:13:16
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0