Samlingen...

Vi börjar väl med Baldur.... Honom red jag på en turridning på Slätterne Gård och blev kär. Frågade lite snyggt om han var till salu,men det var han ju inte. Jamila hade dock en svart liten till salu (Hraffe) som jag köpte istället.
Dock dröjde det bara nån månad så får jag ett mail av fam Berg som undrar om jag är intresserad av att köpa Baldur. OJ vilken vånda det blev,men det tog en vecka eller så,så var jag å hämtade honom :)
Detta var då 2009. Han har bra stam med fina hästar såsom Ófeigur,Hrafn och Gaski bakom sig. Hans pappa är skäck (Hilmir frá Saudarkroki) och hans mamma svart konstantskimmel (Von frá Myrum) så som ni förstår har han helt isländsk stam. I Tyskland har han avkommor som jag inte vet så mycket om,men som flera är bedömda iallafall. Här har han då 3 små varav en då är Laki. Han är ju mönstrad till 7,87 vilket ju är finemang :D
Han är ju en hetsporre grabben,mycket tävlad i passlöp i Tyskland och är ruggigt snabb. Passen är hans starkaste gångart.
 
Sen har vi då Hraffe,Eller Hrafnklettur från Slätterne som han heter. Honom köpte jag ju när jag inte fick köpa Baldur ju. Han är efter Svartur vom Hochwald å undan Stjarnuglód från Fjällgården. Han är ju inåkt nu så att säga,men tanken är att det ska fortsättas nu i höst å vinter.
Sen har vi Gaefa från Måga.. Henne köpte jag av Jamila åxå... Hon ringde mig en dag och sa att hon hade ett avelssto till mig ;) Hon har mycket bra stam,E:Gandur frá Skjalg (ee:Nattfari) och u:Gunilla frá Stora-Sandfelli 2
som var/är ett duktigt tävlingssto. Damen är dock knackig i benen så därför hoppas vi att hon kan funka som avelssto då. Konstaterat dräktig m Baldur så nu hoppas jag verkligen att allt går vägen! Henne har jag haft nu ett drygt år.
 
Sambons kusar då. Han hade ju ardenner förut,men har bytt ner sig till hästar av behändigare storlek,fjordingar.
Zigge och Goliat,båda 16 åriga herrar som bott på Visingsö i större delen av sina liv. Där har de gått som remmalags hästar www.visingsö.net 
De har bara bott här i ett par veckor ca.
 
 
Ja det var det då.... Nåt jag missat?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nina Liljedahl

Fin presentation av dina pållar!
Baldur är ju för härlig på den bilden!

2013-11-09 @ 11:13:50
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0