Jahaja

Bilden kom in men texten försvann... Märkligt... Joo det jag skrev var... Öhhhh jaa vad skrev jag tro? Att Laki har nyverkade tassar nu inför flytt. Den blir förövrigt av antingen på fredag eller den 25:e. Han var duktig iallafall :) Vidare ringde veterinären idag och bokade in Gaefa för stelkrampvaccination på tisdag kl 8. Åsså har min vän A-c vare här och vi tog ut Baldur å Laki på en promenad runt gården. Tänkte att det vore tacknämligt om hästen kan ledas innan visning om 1,5 månader... Det största problemet som uppstod var hästen ovilja att röra sig ur fläcken. Man kunde icke sa nicke gå genom den grind som inte leder in i stallet. Så vi bytte taktik. Vi gick genom stallet först och genom andra grinden sen. Då fick man gå förbi fåren,till Baldur's största lycka. Äntligen fick han heja på dem igen. Han brukar som vilja det. Sen när jag tog in alla hästar gick det betydligt raskare in för lilleman. Ja se de där hästarna som inte alltid gör som man tänker. Men kanhända är det lite av tjusningen åxå...
Hur som helst så skall proceduren göras om framåt torsdag.
Jag som förresten brukar skryta om vilken snäll hingst jag har,som minsta baaaarn kan leda. Jo tjena. Idag var han som besatt. Av grönt gräs... Lyckan som uppstod när man fick köra ner huvet i gräsmattan. Problemet var att det där huvet inte var så lätt att få opp igen,och när han då väl fått smaka ville han helst bogsera matte till närmsta gräsfläck. Dumskalle. Det är tur han är snäll annars... Laki lämnade förövrigt en väldoftande hög efter sig på gräsmattan,men satte inte ner huvet en enda gång. Högen släpptes nog i rena förskräckelsen då han fått brottas med tjurig människa som bogserat honom ur hagens trygga vrå... Å det var A-c som skötte den biten med den äran. Behändiga kamrater man har :)
In i hagen gick bättre,åsså fick han gå in å ut några ggr innan vi gav oss. Gissar att han sover gott i natt,så åxå jag kan jag gissa. Insåg idag,att det är EN månad kvar tills Gaefa gått full tid,det är 6 dagar innan fina Tritla gått full tid... OCH,icke att förglömma.. Jag har endast ÅTTA arbetspass kvar innan semester!! Sen är jag leeeeeedig ända tills den 6:e augusti!!!! Jag lääääääängtaaaaaaar!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, ja se småttingar och deras idéer ;) jag känner igen det där med att inte vilja följa med människor på det enklaste sättet, ibland måste man ju göra det onödigt svårt tydligen.
Ser du vad snabbt det går nu, snart har du ett nykläckt föl!

SV: Tja, brist på egna åsikter råder det då rakt inte hos fröken Rósa ;)

2013-05-15 @ 15:07:40
URL: http://videungens.wordpress.com/
Postat av: Nina

Hihi, det bbidde lite äventyr för både människor och djur.

Jag har inte fattat det där med Laki, är ägaren till honom en annan än uppfödaren? Ska han flytta till sin ägare då han flyttar? Är det ändå du som har ansvar för visning av honom? Kommer han att bo i närheten av dig?

Hoppas du får en bra frivecka med massor av fint väder!

2013-05-16 @ 10:56:35
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0