Gårdagen

Bjöd på arbetsilska samt ett utbrott. Saken var den att jag tjatat ett par veckor på att vindskyddet ska skottas ur så det får torka upp under den gamla bädden. Bädden var väl dryga decimetern med 1 cm torrt å 9 cm dyngsurt. Ni förstår att det är tungjobbat om man ger sig på't med högaffel. Till saken hör ju åxå att min axel strejkar efter en kvart med sånt jobb. Lik förbannat står man ju å tjurar på,iallafall tills glaset rann över so to speak. Ringde gubben som menade på att vi kunde stänga för vindskyddet så länge,för det var väl ingen brådska... Men dååååå blev jag lite smått rabiat å skrek rakt ut. En lång harang om att man som vanligt står sist i kön om man vill ha hjälp med nåt. Jag trodde nästan jag skulle få hjärtslag och hjärnblödning för jag blev så elak. Men det tog skruv. Det tog inte 5 minuter heller så kom gubben med traktorn,och på en halvtimme var det klart. Det hade tagit mig dagar annars ju. Men nu är det klart! Återstår en grindstolpe i den hagen bara,å idag tänkte jag gå runt hage nr 2 :)) Sen får det gärna bli dags för bete :)


Kommentarer
Postat av: marianne

oj!!! Vad lite ilska kan få saker å ting gjorda :)

2013-05-19 @ 08:54:10
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0