Tjoflöjt

I dag har det släpats in hästar,smorts hästar,mockats åt hästar osv osv. Jag har tvättat å grejat åxå... Irma,den lilla räkan,tycker visst mer om gubben än mig hon... Tror deras ensamma kväll igår bestod av mutor eller nåt...
Svärsonen å gubben har jobbat idag,å sen for han på träning och min tonåring följde med... Jag är trött i mössan i dag rent allmänt. Men men,snart semester (gnuggar händerna). I slutet av veckan till veckan,eller början på den efter ska det komma ännu ett sto. Han får som en liten flock iår,det är ju roligt. Fast han tycker det är skönt att gå in och sova i lugn och ro ibland märker man... Han får extra kraftfodet nu åxå,så han ska orka betjäna tjejerna. I dag såg jag att han betäckte det ena stoet,så nog ska det välan bli nå barn.
Gaefa växer,magen alltså. Bra det då iallafall... Läste i min bok å fick smått panik över juvret,eller bristen på det,så jag ringde min guru som sa att man ska vara glad om det börjar sent för då läcker de inte mjölk och kvaliten på mjölken blir bättre. Så tja. Det kommer väl. Man tittar ju hela tiden å blir sådär att man inbillar sig lite att det ser annorlunda ut. Ungefär som bär nån man nyss träffat informerar om att de fick magsjuka,för mår man inte automatiskt illa då.
Irma å jag har åxå varit å plockat liljekonvaljer. Det var värt myggbetten,för oh så gott det luktar!! Synd att de inte blommar hela sommarn....


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja, oroa dig inte för att juvren inte är sprängfyllda än, det där brukar gå jättefort! :)

2013-06-09 @ 22:40:40
URL: http://videungens.wordpress.com/
Postat av: Nina Liljedahl

Ett år hade ett av våra ston knappt något juver ena dagen, nästa morgon stod ett föl i hagen och hennes juver var som en handboll i storlek, så det där med storleken kan man inte gå efter.

Vår Silfrún hade fått större juver för ett tag sedan, men nu har det stått stilla efter det. Men magen talar sitt tydliga språk, det är en bebis där inne.

2013-06-10 @ 12:58:07
URL: http://stallskogalund.blogg.se
Postat av: Jenny

Inte lätt att vara enda karln med så många tjejer att uppvakta ;)

SV: Ta't lugnt nu Titti, det ordnar sig! Juvret kan ju dessutom fyllas och sedan gå tillbaka igen, det är också helt normalt :)

Usch för mygg, jag har faktiskt inte lidit så mycket av dem än så länge, men det mesta av sommaren har vi ju ändå framför oss, så jag misstänker att jag kommer hinna få min beskärda del bett jag med.

2013-06-10 @ 21:13:58
URL: http://videungens.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0