Jaha,å nudå?

Bäckenbanden är ju släppta och magen har som sjunkit framför korset. Hade man inte vetat att damen är betäckt hade man nog aldrig trott hon var dräktig. Hon ser mest övergödd ut,fast utan magen. Jag kan säga att magen ser man inte om man står rakt bakom.
Men nu funderat man ju hur lång tid efter att de släppt banden de i regel fölar. Någon? För googlar man får man olika svar,en del säger 4-7 dagar,en del säger 3 veckor. 3 veckor??? Men nejheller!!! Så länge vill jag inte vänta :(
Damen äter som hon ska,får allt kraftfoder inne nu då jag en dag upptäckte att hon gärna lämnade en onödigt stor slatt till Knuffe. Kanhända är det därför han brallat som en galning i hagen. Å han behöver rakt inte nåt extra. Han ser banne mig mer dräktig ut... Längtar till hösten då han kan kan gå på minigiva....
Nu ska jag sätta fart. Gubben ska vända hö å stränga,jag ska väl handla å sånt då. Å mocka...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0