En onsdag

I natt har det stormat och regnat som jag vet inte vad... Hua vilket väder. Hela dagen har varit blöt å plaskig åxå. Skittrist,meeeen så fick vi tillfälle att åka till civilisationen. Jag inköpte en tjärsalva,maskmedel till katter å hästar å 2 spånbalar. Gubben inköpte en slåtterbalk. Åsså var vi och hämtade ut nya skoterhjälmar eftersom de andra blev förbrukade i vurpan i vintras.
Smort hästar å fejjat på med dem åxå såklart.
I morgon bitti ska jag njuta av att inte behöva kliva upp! Tyvärr lär man vakna när gubben kommer hem från nattjobb. Han smyger lite halvtaskigt om man säger. Min förhoppning är att jag vid det laget sover djupt så man inte störs av klampande fötter i trappen ;) Men det blir vad det blir. Skönt att slippa väckarklockan dock.....


Kommentarer
Postat av: Nina

Lite nyfiken bara....vad använder du tjärsalvan till? Och vilken sort har du?

Hoppas du fick en rejäl sovmorgon och att "gubben" tassade på tå för att inte väcka dig.

2013-06-06 @ 10:14:56
URL: http://stallskogalund.blogg.se
Postat av: Jenny

Hoppas du fick en ordentligt sovmorgon idag!

SV: Jag läser till en gymnasiebehörighet just nu, det blev inte av när jag var "i den åldern"...

Ja, fast vi får ju ha dem medan de är som sötast så jag klagar inte :)

2013-06-06 @ 21:21:11
URL: http://videungens.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0