Ack mitt lakritstroll!

Han skötte sig snyggt vid badet! En sån skillnad från ifjol,då han kröp ur grimman och jag fick hämta honom bakom grannens kåk. Nu är han blank å snygg!! Gaefa ser ut att hålla på sig. Ställde klockan inatt för säkerhets skull eftersom de var inne. Hon samlar skinn runt spenar istället för att fylla i mjölk. Men det kommer väl snart får jag hoppas. Hon fick inte bada igår,hon får vänta tills hon fölat.
Annars så har veckans handyman (jag) hunnit måla altanen igen,oljat trallen,tvättat å städat uppe. Ganska nöjd med min insats faktiskt...
Idag är jag trött,lade mig kl 00,kollade Gaefa kl 03 å vaknade sen 05.45. Jag fungerar dåligt på den mängden sömn känner jag. En timme till minst behövs.
Men men,man ligger väl på aga kanske då man vet att det ska fölas...


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ta en promenad med na, vettja, det brukar kunna hjälpa till med att få fart på fölet ;)

2013-07-01 @ 09:36:46
URL: http://videungens.wordpress.com/
Postat av: Nina Liljedahl

Usch den lilla mängden av sömn klarar jag mig inte på. Det var därför jag alltid var så trött under det halvåret vi jobbade både dag och natt. Jag behöver nio timmar för att må bra. Tyvärr, för det försvinner alldeles för mycket av dygnet när man måste sova så mycket.

Men nu är det nog inte långt kvar för Gaefa, inom en 14-dagarsperiod borde hon ju föla. En del ston går ju faktiskt dräktiga i uppemot ett år.

Vad önskar du dig mest då? Sto eller hingst? Färg?

2013-07-01 @ 11:10:26
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0