Hovisdag

Idag var hovslagaren här å fixade hovarna på mina 3 ullbollar. De var duktiga mestadels. Hraffe var lite knasig ett tag,men det är ju andra gången nån spikar på skor bara.
De var inte alldeles glada att de fick vara inne längre än vanligt heller. Tursamt nog passade det på att toksnöa när de var inne och sen sprack det upp och blev hyggligt fin. Men töar gör det ju. Droppar från träden å sånt. De fick ha täcke på så slipper jag blöta hästar sen.
Förövrigt har fåren fått ny halm å ny höbal. Fasen vad de äter... Man hinner knappt dit med en så ska de ha ny.
Sambon vaknade urvaken även idag och kom nerrusande för trappen när jag kom in,i tron att hade sovit över igen. Men det hade han ju inte,det är nattpass nu ju.
Nä nu ska jag sätta fart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0