Arbetsdag

I TIO dagar har jag varit ledig nu. I dag ska jag jobba igen. Det tar emot lite... Men det går bra bara man kommer dit.
Hunnit mocka å fixa kvällsmat på morgonkvisten! Inte illa va!
I går var vi på en yttepytte skotertur och sen på mat hos mamma. Kalvstek å potatisgratäng. Smaskens värre! Å matlåda fick jag! Så nu kan jag avnjuta maträtter en dag till!
Lilla Laki morsade på pappan igår när han spatserade förbi. Baldur stod med spetsade öron och morsade tillbaka. Inga sura miner där inte. Fantastiskt genomsnäll häst! Trots allt så åt han ju kraftfoder när Laki ville snacka...
Gaefa är en annan femma,öronen bakåtslickade så man ser de inte ens.
Laki smaskade i sig allt kraftfoder med god aptit igår. Gröt av edel avel,betfor,kli och vitaminer. Å morot såklart. Så skönt att han äter!
Min vän fröken A-C kom med glädjande besked att hon nu köpt häst. En arab,hingst lr valack minns jag inte,men 3 år å helt ohanterad. Får vi hoppas det går bra och han är snäll!
Nä bäst att ta sig an kaffekoppen. Nån tidning hade vi inte fått :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0