Ordningen nästan återställd...

Efter 111 timmar utan el fick vi äntligen använda lampor osv som vanligt. En jäkla massa kött har gått till spillo tyvärr. Det som var i frysen ute. Lamm,gris å älg. Säkert 30 kg. Blääää vad surt.
Hagen är ff på backen där nere. Måste be gubben hjälpa mig med stolpar där. Kul jobb när det är hårt i backen... Nä inte särskilt.
I dag ska jag försöka få nåt gjort med en Tumba i hasorna. Tant är valpvakt. På fredag är det dags att handla julmat.
På lördag jobbar jag ju. Gubben skulle försöka få vara ledig för att inspektera skadorna på skogen. Det har tydligen blåst ner en del. Mellan 4,5 å 6,5 miljoner kubikmeter i västernorrland. Hoppas att vi inte har så mkt på backen... Idag kommer även det stora barnet hem från exilen. Hon har fått bo hos pojkvännen medan strömmen varit borta. Ingen mening att hon kom hem.
Nu kaffe så man är alert när lillkillen kommer :)
 

Kommentarer
Postat av: Nina Liljedahl

Men fy f*n vad jä****t att vara utan ström så länge!! Jag hade blivit tokig! Jättegalet tokig!!!

2013-12-18 @ 11:13:05
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0