Laddar för pass 2

Ja dags att jobba igen... Idag ska det kuskas ut på Bremön på mitt jobb. Där är det förvisso fint,men det är finns inte så mkt att göra precis... Men det ska väl bli bra med det åxå.
Nu har Hraffe's pappa Svartur åkt på VM. Kul!! Håller tummen att det går bra för honom och Johanna. Avkomman hans har vågat sig ner på betet igen,han har ju tryckt bakom stallet ju... Men nu törs han! Mattes lillskit... Bara fornvården bli klar är det dags att verkligen sätta fart med honom. Vi var på prommis härom dagen och mötte en gammal skramlig buss,å han var sååå duktig! Fantastiskt vilken söt häst jag har. Fast han var lagom så gullig ena dagen när jag skulle släppa in honom i hagen genom en annan grind,tanken var att lura honom. Han tjurade å försökte vända så där 100 ggr,hn har humör gossen. Å när jag väl fick in honom i beteshagen så utförde han en redig brall och drog järnet-raka spåret upp bakom stallet igen. Dumskalle...
Nää lite kaffe å förbereda att ta med så man kommer i tid till jobbet kanske?


Kommentarer
Postat av: Nina Liljedahl

I dag håller jag tummarna för er att det finns en liten fölis i Gaefas mage!

Har du inte provar att ha Hraffe med Gaefa i stället? Min Da Capo kan vara riktigt dum mot sina killkompisar ibland. Han tillåter dem bara att vara i vissa delar av hagen, resten av hagen är hans revir. Det är antagligen därför Hraffe envisas med att vara på ett speciellt ställe, han får helt enkelt inte vara någon annanstans för Baldur.

2013-08-06 @ 09:04:13
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0