Skulle ni köpa?

Var och varannan dag ser man annonser på blandrashundar. Mycket poppis verkar det vara med småraser,har jag sett. Men priset...En del är uppe i 7000 spänn för sina valpar. Skulle ni betala det för en blandras?
Själv skulle jag nog hellre lägga på nån tusenlapp,och få mig en hund med stamtavla/reg.bevis hos SKK.Faktiskt. Somliga av korsningar som görs är ju helt galna. Vi har haft en blandras när vi var små,4vägskorsning,en mycket trevlig hund förvisso. Men det var då det,för 30 år sen.Mycket verkar ha hänt... En del verkar vara rena valpfabrikerna också.Knappt ploppar det ut en kull så är tiken dräktig med en ny.Nää,jag skulle nog gå genom valpförmedlingen på SKK eller till välkänd kennel.Min första egna hund,hette Andros Fantom (kallades Roffe).En rottisgrabb som var lugnet själv,när han väl blev vuxen. Som valp åt han upp posten,en å annan fjärrkontroll osv. Men som vuxen hund var han kanon.Tyvärr fick han våteksem och jag tog bort honom som 8 åring då han led väldigt av eksemen. Men en sån hund får man bara en gång i livet. Maffig var han också.65 kg hund som Julia kunde hålla i kopplet utan problem.
Jag saknar Roffe ibland...Min myspropp!
 

Kommentarer
Postat av: Agnetha

Dåliga jyckar förekommer ju även inom finaste ras-avel, det som
Är sjukt är ju hur folk gör pengar på att sälja jyckar till folk som inte borde ha hund. :-S en släkting till mig köpte en doberman korsning för tre tusen... En valp. Hade h"n vänt sig till en riktig uppfödare hade h"n inte fått köpa någon valp- för en sån hund kräver ju sin matte/husse... Men har man nio valpar att kränga är man väl inte så noga .... Och de har inte hunden kvar... :-/

Sen håller jag med om att det är sjukt att de börjar bli så dyyyr! Kolla fransk bulldog- oreggad "svart valp" kostar femton tusen (!!!)

2012-09-08 @ 20:05:01
URL: http://Agnethasfundror.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0