Sjukt barn och tjuriga lamm

Ja sonen är lite hängig. Ont i halsen och så. Så nu är han hemma idag också. Lika bra det,det är inte lönt han går på skolan då jag vet att han skulle ringa och vilja hem.
Dottern hämtade jag i stan igår efter träning och hon har sån tur att ha sovmorgon 3 dagar i veckan... Börjar 10.10. Kan inte minnas att vi hade det så bra på gymnasiet... Nää då började man tidigt varenda dag och slutade då inte före 3 nån dag. Inga Ipads fick man heller. Hellre skäll för att man använt upp sin kvot av pennor och block.. Det är ju bra att ungarna får bra förutsättningar,men ibland undrar man ju om de hinner lära sig nåt ;)
Har varit och smort in och släppt ut hästarna nu på morgonkulan. Knotten har fått nån form av återupplivande tycker jag. Inte nådigt heller. Irriterande djur..... Gaefa å Hraffe är värst utsatta. Baldur klarar sig ganska bra han. Han tyckte ändå det var skönt att bli smord på skapet,så skönt att han skulle klia tillbaka och nöp mig i ändalykten.Aj..
Igår öppnade vi mer hage åt tacklammen. Lockade som galningar men icke de skulle gå över den osynliga linjen... Till slut så tog en mod till sig och skuttade över och då kom alla över med en jäkla fart. Hopp och skutt i minut och parti blev det :) Nu har de att göra ett tag.
Idag ska jag hämta avmaskningsmedel på snigelbaren,fick beställa och vänta hela helgen. De är inte så snabba där... Men men,huvudsaken de blir avmaskade. Det räcker till två doser också,mycket bra!
Nä nu blir det mer kaffe och korsord...

Trackback
RSS 2.0