Räkna sig lite får..

Vi har samlat ihop några lamm. 9 stycken blev det idag. Tyvärr är en del tackor vansinnigt skeptiska till att komma när man traskar runt med en hink med godsaker...Så det blev bara 9st,28 kvar att rodda ihop således. Ny taktik;mata med godsaker varje dag i några dagar.Sen borde de komma självmant tycker man...
Fast det är ju får...De tänker allt annorlunda de...
I går gjorde gubben ett nytt tappert försök att ropa in mina hästar. Ingen kom..Ikväll ska han få försöka igen,när jag är med,så får vi se hur det går ;) Gubben är förövrigt irriterad på att de inte klippt i dikena än.Vägverket alltså...Man undrar varför han bekymrar sig..Själv tycker jag de kan skrapa vägen...Den är allt bra gropig nu.
 
I dag regnade det lite,varpå jag knatade till gubben som satt i traktorn och frågade om jag skulle fjutta på högen..Jaa sa han,så tok gjorde som tok sa. Tyvärr är den där högen jätteblöt,så det ryker och kolar mest. Lägger byn i dimma kan man som påstå.. Sen frågade gubben hur jag kunde komma på att fjutta på den där högen,då trodde han jag frågat om han körde dynga?!?!!? Som om jag inte såg vad han gjorde. Bara en blind kan ju undgå att se det.. Men nu kolar det väl på.Inte mycket att göra. Regnet förvann och solen skiner,kanske var det nån vits med att fjutta på ändå...
 

Kommentarer
Postat av: Nina Liljedahl

Tack för att du gav oss ett gott skratt :-D
Vad betyder namnet du kommit på då?

2012-09-04 @ 23:02:53
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0