Akvaristiska händelser å sånt.

Har nu tagit tag i att städa pumpen till akvariet. Lite knöligt när pumpen är på utsidan. När jag kommer hem ska jag göra helrent,men för nu blev det bara pumpen och nitrivec,utifall om att.
Mina hästar har varit ute i natt de. Det var inte nån som dök upp fast jag ropade och ropade. Hörde dem nog,men det var så varmt igår så jag lämnade dem ute.
I dag lyser solen så i dag ska vi pressa hö. Jobbigt är det,men det är bara att jobba på. Ja så här har man inte tid att sitta. På återhörande!


Kommentarer
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

sv; jag rider mycket på olika sorters tredelade, men varierar gärna med andra sorter också, dock har jag inte så många. Men gillar t.ex. bombers tvådelade lockup, om man hade de pengarna...

Oj, är svårt att skriva om då det är så individuellt. Vissa blir lugna av sällskap andra mer taggade. Vissa behöver lite "friare ridning" med lång tygel och andra behöver annat att tänka på som olika rörelser tex öppna, ställning, skänkelvikningar osv. Och endel blir ju så taggade eftersom de får gå ut så sällan. Men gemensamt tycker jag är att ha kontroll på hästens sidor. Haha, men nu blev jag inspirerad till att skriva ett helt inlägg om det här, kanske kommer upp ett sånt nångång få, haha.
Men är det nån speciell häst du tänker på så får du gärna berätta mer om den :)

2012-09-29 @ 15:26:06
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

sv; Ja, tyvärr kommer jag inte på något mer tips just nu. Man kunde ju önska det skulle finnas en universal-grej att följa, för hästar som är så pigga att de inte lyssnar är inte kul.

2012-09-30 @ 12:15:29
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0