Morgonstund har guld i mun?

Det måste vara kraftig pensionärsvarning när man konstant vaknar en timme före klockan?? Hade chans att tryna lite längre i dag,men icke. Klockan ställd på 6.30,kroppsklockan på 5.30. Ja jisses. Man ska kanske va glad att man vaknar av sig själv i och för sig?
Hästarna var nöjda att gå ut. Skulle bli glad dock om Fala och Laki kunde ge tusan i att tippa vattenhinken...
Laki tog kontakt själv igår och fick en egen hink med lite pellets och lite betfor. Fick mata ur handen ändå,för att sticka ner näsan i hinken var inte aktuellt.
Baldur är bäst i klassen han. Man kan tycka han ska gapa och gå an när det står ett nytt sto i stallet,men nej då. Han är som vanligt han :) Han är gudomlig på så sätt. Pigg och glad,har sina ideer absolut,men innerst inne tickar ett guldhjärta. Han hade gjort sitt bästa igår att skita ner sig. Något han bemästrar till fullo. Jag kan lova hästen skrattar under lugg åt mig när jag kommer sättandes med mina borstar och suckar...
Hraffe är ff mycket snäll med Laki. Står alldeles stilla när och blir nosad på. Som om han inte vill skrämmas.
I morse tog vi omvänd ordning. Fala,Laki och Hraffe gick ut först. Detta skapande lite ånk för Gaefa som anser sig vara den som ska göra å vara först i allt... Men hon fick köpa det åxå :) Baldur sist ut och han väntade så snällt utan ett pip. Jag tycker så mycket om mina hästar!!!
Nu ska jag dricka min morgonkopp medan resten av huset sover. Lungt och skönt :)


Kommentarer
Postat av: marianne

Pensionärsvarning, eller kan det ha något med omställningen till vintertid att göra?
Vlet det än är så är det frustrerande att vakna så pass mycket tidigare, särskilt som man sdett fram emot en sovmorgon :-p
Det går framåt med den lille :)

2012-10-31 @ 09:44:49
URL: http://marresmams.blogg.%20se
Postat av: Linda

Sv: Nej det är ingen brådska alls, jag vill bara vara ute i god tid och fundera lite :)

2012-10-31 @ 16:42:56
URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0