Chilly

Lite kallt om näsan minsann! Mina hästar har börjat ulla till sig riktigt ordentligt. Igår kväll var det borstning på avancerad nivå. Baldur såg ut som om han gnuggat in leran riktigt ordentligt...
Vi håller på och bygger vindskydd för fulla muggar. Lammslakten blir så sen iår,så då måste de ju ha tak över huvudet! Ett vindskydd är beställt också,det ska dubbla som maskinhall på vintern och sen till hästar sommartid. Jag är mycket nöjd,även om det är dyrt... Blir kanon till sommarn. Intresset för att betäcka med Baldur verkar ha ökat lite,det är skojigt. Dock kommer jag inte ta emot för många samtidigt. Jag vill hinna med alla också! Nu är det ju långt till nästa sommar,så mycket kan ju hända,men visst tycker jag det är roligt att han får betäcka. Mycket är det ju för hans egen skull känner jag. Att han får utlopp för sina drifter liksom. Det finns ju många hingstar i landet och får han bara några få ston är jag nöjd ändå. Att det trots allt blir några avkommor efter honom. Han är ju himla härlig!
Gaefa den lilla räkan är då lustig. Hon lägger gärna beslag på en i hagen om hon har chansen. Surar mot grabbarna,för de ska då icke vara med oss tycker hon. Söta rara häst. Hon har ju även hittat sadelkammaren... Dit har jag en grind,men det hindrar visst inte damen från att sticka in huvudet. Ska kolla med gubben om man kan mickla dit en dörr eller så... Behöver ju inte vara supertätt eller så. Bara inbrottssäkert :) Nu ska jag fika och bege mig ut. Känns som om mössa är lägligt? Å vinterdäck... Bäst att fixa det idag... Ska ju bli snö säger de!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0