Fröken T

Min vän fröken T tyckte jag bloggade för dåligt. Så här kommer ett inlägg då om hennes hästar...
Hennes hästar äro 4 till antalet. 2 är jag medskyldig till. Det var jag som sa Köööööp.... Dumt kanske,men så äre. Fröken T's hästar är alla bruna i olika nyanser. I hagen finns en skimmel också,och han syns i flocken kan man säga. Fröken T är duktig med sina hästar. De kan diverse tricks. Totte,han kan låsa in sig själv i selkammarn han. Öppnade med nyckeln som satt i låset. Han har åxå varit inne i hallen misstänker vi. Totte är inte som alla andra hästar. Ofta har han öronen rakt ut åt sidorna,men får han smäll blir han glad. Helt seriöst. Blir man arg på honom och daskar till honom åker öronen fram. Han är märklig den.
Berra är en gammal knastrig vbl valack. Knastrig för att det knäpper i hans leder på vintern. Han fryser ofta åxå. Han är iallafall snäll och har kämpat på i många år som hagens matriark. Det är Berras lag som gäller. De två minsta är nån korsning av nåt slag. Vad kan man bara gissa. Men de är bruna de med. Fyra nyanser av brunt kan man säga.
Fröken T är en mycket god vän jag tycker mycket om. Vi jävlas en del med varann åxå. Skickar ofta sms på rim till varann där vi klankar på varandras hästar. Det gäller att bräcka den andre ;)
Så nu fröken T,har du nåt att läsa!


Kommentarer
Postat av: Nina Liljedahl

Om jag var fröken T, så skulle jag inte vara nöjd med det här. Det var ju inga bilder på hennes fyra bruna ;-)

2012-11-09 @ 08:48:23
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0