Snö å -5...

Det är den sista mars,faktiskt...Jag vill inte ha mer snö nu,nej tack! Det har varit en sån taskig vinter ändå,så låt det försvinna illa kvickt...
Har avverkat ett dygn av 4 nu. I natt ska Hugo sova borta för att slippa en arla morgon i morrn. Vad tomt det kommer att bli... :( Bara jag å gubben.... Å eftersom vi ska upp å jobba båda två så blir det ju inte att göra nåt mer än va hemma.
Det kommer upp en ruta så fort man ska in på bloggen här.Till Therese´s blogg...Men varför? Jag har inte ändrat nån inställning,den dyker upp ändå....Man får klicka frenetiskt på avbryt så försvinner den till slut...Måste kolla detta med Therese...
Nu ska jag sätta mig å kika i hingstbilagan till islandshästen. Baldur är inte med,det är dels dyrt och sen kan jag tycka att det är lite överkurs när han inte är nån tävlingshäst/topphingst på det viset. Han kan ju lämna bra ändå,och JAG älskar min häst ändå jag,så det så. Bäst i klassen nästan jämt!
Det är en himla skillnad på honom nu mot för när jag köpte honom. Då var han vilse i pannkakakan och såg lite olycklig ut i början,men nu ser han mest busig ut ;) För nu är det färdigflyttat för gubben. Det är han och jag nu! Å Hraffe såklart.Lakritsremmen....
Om jag hade en massa pengar liggandes till ingen nytta,skulle han få en tjej.Baldur alltså,inte Hraffe.Men då skulle man va tvungen att ha 2,för jag vägrar ha en häst ensam i hagen.Det är inte rättvist när man KAN undvika det och det funkar att ha sällskap åt dem.Tänk vad tråkigt om de inte hade nån att leka med och klia osv...Nä så vill inte jag ha det. Hur andra gör bryr jag mig inte om,men hos mig ska det inte vara så. Nån vecka eller nåt är en sak,men på det stora hela ska de ju ha en kompis tycker jag.
OCH det är inte aktuellt att ha nåt sto med ardennerkorna.Nej tack! Litar inte på att det inte sparkas av nåt ben. Det har hänt en gång och jag vill INTE hitta nån mer häst med brutet ben i hagen.Usch och fy,jag mår illa bara jag tänker på det.Stackars Benda... Som jag grinade då....Det var otäckt som attan...
Nä nu ska jag inte tänka mer på det....Kaffe och hingstbilaga var det ja...


Sommarglädje....Hit längtar jag nu....

Kommentarer
Postat av: svea-karin

Nej jag håller med dig, hästar ska inte behöva gå själva!

Är glad att min prins har sina dräktiga ston att gå med.

2012-04-01 @ 23:50:58
URL: http://karinmattson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0