Segel vore det enda raka...

Man skulle ha sig ett segel där bak i ryggen. Det blåser ordentligt idag,borta hos grannen fick jag knyta upp ett hönät för höet blåste ut ur hagen.
Väntar nu mest på hingstlicensen för iår. Jag vill att den ska komma nu...
Satt och funderade på att skaffa gårdsnamn,och vad det då isåfall skulle vara. Än har jag inga ston,men det SKA bli.Nån gång.Så det så. Får sambon säga vad han vill... ;)
Först ska jag spela lotto,så man får loss kulor till allt man vill :)
Idag har jag mest åkt mellan stallen och fejjat. Snart ska jag ta mig till ICA och hämta ungen... Lax och potatis står på menyn tror jag. Gott och enkelt!
Gör så här:
Lägg lax i ungsfast ("trång")form (portionsbitar)
Blanda 3-4 dl grädde med en tub kräftost och peppar efter smak.
Häll blandningen över laxen och skjutsa in i ugnen i ca 200 grader. Låt den vara medan potatisen kokar!
Ät och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0