Ved å ved...

Allvarligt talat så känns det helknäppt att tänka på vinterkylan nu. Detta i form av att kapa ved. Usch och fy för denna syssla. Skittrååååkigt.Men ett måste...
Lyckades med konststycket att få ett vedträ i kupan också,så nu har man sig en öm bula på knoppen. Så går det när man står i andra tankar.
Nu ska jag återge ett stycke konversation jag haft med min son idag...
Jag: Ja just ja Hugo,på lördag måste vi ha barnvakt till dig.
Hugo:Varför då?
Jag: För att mamma och pappa ska på bröllop!
Hugo: Meen varför får inte jag följa med?
Jag: Nä det är bara för vuxna,inte för barn.
Hugo: Barn? Vem är ett barn? Jag är ju en dvärg!
 
Sån är han min unge..Lite dråplig när han känner för det :)
Annars har jag mest släpat runt hästar,mockat.lagat mat och vattnat djur... Förutom veden då.
Fortfarande får jag inte till bilder! Jag får spaaaader...Men men,jaja.Det blir väl bara bilder i eget inlägg om inget annat.DET verkade funka serni.
Nu ska jag gå ut och släpa runt hästar lite mer,och sedan vattna lite mer,innan jag tar mig in i duschen för att ha en slö kväll i soffan. För NEJ jag tänker inte klyva vedknubbarna som gubben sa att jag kunde (om jag ville). För jag litar inte på mitt traktorhandhavande.. För kapen är traktordriven den. Trots instruktioner så vete 17 om jag kommer ihååååg alltihop.Det var nåt med att trycka på en gul knapp och dra i nån spak..Låter det tryggt??
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hahaha, jag försöker köra det motsatta, jag är inte en dvärg, jag är ett barn ;')

2012-06-26 @ 14:00:43
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0