Utmaning

har blivit utmanad av Jenny ,så här kommer mina svar...


1:Vilket är ditt första hästminne?
  Ja det måste vara när jag varje gång min syrra red,och jag fick vänta vid brevlådan så jag kunde åka bakpå henne ner till stallet och lysa åt henne då hon var vansinnigt mörkrädd :)

2:När fick du din första häst (medryttare,foderhäst)?
  Då var jag 6 år,skulle fylla 7( januari-1981). Det var en shettis som hette Myrens Vimse,som jag sparat ihop pengar till själv.Sista 500 lappen fick jag av min morfar som då låg för döden och samma dag min häst kom hem gick min morfar bort strax efter att han hört att han kommit. Både glädje och sorg den dagen..

3:Vad föredrar du;sto eller valack-varför?
Jag har alltid hittills föredragit valack/hingst då jag upplevt att ston är mer humöriga och det gäller att mer få dem med sig för att det ska funka. Numer är jag ju intresserad av avelsbiten,så ett sto skulle inte sitta fel...

4:Vilken är din favoritbok?
Här finns inget enkelt val,jag är bokmal och läser det mesta från tantsnusk till deckare,med förkärlek för deckare.Just nu är favoriter "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann". Hysteriskt rolig :D

5:Nämn vad du har för hobbier utöver hästar och ridning?
Finns det nåt annat?? Dåligt med andra hobbies faktiskt. Ska vara filmtittande då...

6:Nämn tio saker du vill göra innan du dör!
Oj vad svårt...Åka till Island och rida (såklart),Avla fram en egen avkomma efter Baldur,Rida en riktig kanonhäst,Köpa en sprillans ny bil,Få barnbarn,Gifta mig (går vansinnigt trögt på den fronten),Byta efternamn till Hell om giftasplanen inte blir av (ev på papper gifta mig med nån som heter From först),Se USA,Åka på skotersafari eller leka cowoy en vecka,Ha en lång och bekymmersfri pension!

7:Vilken är den värsta avramling du varit med om?
Där är det nog delad pallplats.Dels ramlade jag av vårt lippizzanersto en gång så jag tappade minnet,red hem själv men minns ännu idag ingenting av det. Sen åkte jag i backen,fastnade i en longerlina med foten och hamnade under ovan nämnda sto i full galopp,Ytterst tacksam att Allegra var uppfödd i de Ungerska bergen och visste precis vart hon hade mig...

8:Vilket är/var ditt bästa ämne i skolan?
Håltimme...Nä jag bara skojja.Engelska och Svenska.

9:Och vilket är/var det sämsta:
MATEMATIK!

10:Finaste hästfärgen?
Jag är svag för borkar och konstantskimlar ;) Lite partisk med Baldur där...

11:Vilka språk behärskar du?
Det är bara svenska och Engelska det.Möjligen svengelska å fyllfinska också... (Nu skojade jag igen,jag dricker sällan ;))

Så! Nu hoppas jag att jag kommer på att utmana nån i morrn,nu är jag SÅ trött. Har ju haft mig en spännande dag med fölungen å allt!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Roligt att läsa dina svar :) Svenska och engelska är mina favoritämnen också!

2012-06-10 @ 17:06:23
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0