Stam å sånt...

Gandur frá Skjalg: Vad säger man om honom? Jo... Tyvärr inte med oss längre,men 113 i BLUP,bedömd till 8,35 med 9 för pass och vilja.Trav och galopp 8,tölt och helhetsintryck 8,5. Skritten var hans svaga kort med 5,5,men å andra sidan är det inte säkert att en avkomma skulle ärva just den egenskapen ;)Totalt:8,33.
Gandur är efter Nattfári frá Ytra-Dalsgerði. En avelslegend med 10 för pass,9 för trav,lynne och helthetsintryck,8,5 för tölt och 8 för galopp. Ingen skritt med där(?!??). Hur som helst,ridegenskaper 9,08! Totalt:8,54.Inte illa va?
Ju mer jag funderar,ju säkrare blir jag att denna stam i kombination med Baldur´s (som inte heller har kattskit i blodet) inte kan bli annat än bra!
 
Baldur´s pappa Hilmir har BLUP 105, 9,5 för pass,8 för tölt,trav,galopp och lynne,8,5 för vilja och 9 för helhetsintryck.Rid:8,41 å totalt 8,34.
Farfar,Ófeigur har 9 för tölt,8,5 för pass,galopp,vilja,lynne å helhetsintryck.8 för trav.Rid:8,52. Blup 110.
Sen har han ju Hrafn i stammen(euue+ueee);tölt,trav,lynne,helhetsintryck 9,pass och vilja 8,5,galopp 8.72 i rid och totalt 8,56.
Å Gaski finns med,med 9 för tölt,8 för galopp och 8,5 för resten. Rid:8,53.
Så inte har han nån dålig stam heller! Denna två linjer borde bli bra ihop!
Jag tänker så här...Man måste ju prova! Känner jag att det blir för mycket så får jag ta ställing till det då och välja,egen avel eller bara hingst och Hraffe som första ridhäst. Jag hoppas det går i lås och inte drar i väg i stålar.Hoppas hoppas hoppas....
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

*hoppas hoppas* :)

2012-06-27 @ 17:41:59
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Nina

Vad spännande! Jag håller tummarna för att det här också ska gå bra :-)

2012-06-27 @ 23:01:18
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0