Lite regn :)

Behövdes nog kan jag tycka. Torrt i marken,även om vi försökt avhjälpa detta med Hraffebad ;)
Nu har gubben äntligen jobbat klart för denna sväng! Skönt :) I går var det så varmt så det blev inte mycket gjort.Såg till så alla hade friskt vatten och var smorda.Alla hästar stod mest och tröck under nåt träd.
I dag kommer mitt stora barn hem från Gotland också :) Om hon kommer hit vet jag inte riktigt,men det märker man väl...
Igår fick jag höra att nån dränkt en hund i Bölesjön. Fy fan säger jag bara... Hur kan man?? Det fanns även ett rykte om vem som utfört dådet,och det är en människa jag är bekant med,så jag överväger att ringa upp vederbörande och sakligt fråga faktiskt. Mycket osmakligt och plågsamt för hunden inte minst.
Jag blir upprörd när jag hör om folk som gör sådär.Jäkla idioter.Är det så svårt att ringa farbror B? Han tar bort på minsta plågsamma sätt,med bultpistol.Djuren slipper åka till slakthus eller veterinären.Kostar en struntsumma och de får gå bort hemma i tryggheten.
Nä fy tusan...
Nästa vecka ska jag få vara med Sven.Sven är en ursöt liten kille.6 månaders valp,fast han ser ut som en farbror,han har redan mustach. Jag gillar Sven,så det ska bli skoj att få låna honom när matte åker bort några dagar. Mindre glad blir nog Thorsten...
 Meet Sven :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0