Arbete ger hälsa och välstånd?

Har det sagts mig..Men jag vet inte jag...
I går var vi bort och räfsade på gravkullarna.Mastodont arbete i hettan kan jag säga.Men det måste ju göras...
Hraffe fick duscha igår,inte utan protester kan jag säga. Han gillar verkligen inte det.Inte gillar han flugspray heller.Men vi fick det gjort iallafall!!! Han blänkte fint i går kväll :D Det går fortfarande fint i hagen. Baldur och Hraffe har inte bråkat nåt mer,känns onekligen skönt! Skittrist att ha en som får gå ensam...Det är som inget hästliv.. Finns säkert många hästar som gör det,och somliga kanske trivs med det också,men jag vill inte ha det så helst.
Strykarkatten fortsätter komma på både frukost och middag.Ska se om jag kan få tag i nån som kan skjuta bort honom stackarn.Man skulle vara veterinär nu,och sitta på nån form av avlivningsvätska.Känns hemskt att skjuta honom också,men det är väl en välgärning.Snart kommer det ju en vinter.Man får trösta sig med att han haft det ganska bra på slutet,och fått mat och lite kärlek.Verkligen en gosig katt,fast bara med mig än så länge.Kommer det nån annan är han på sin kant och betraktar bara.
Fick upp en liten bild.En Hraffe,inte nybadad här dock...
 
I dag kommer grävar´n och gräver också.Usch..Jag får ont i magen...Blir tomt utan de stora,drar mig lite för att umgås med dem nu känner jag..Vill helst glömma att de står där,men det går ju inte heller...De ska ha sitt vanliga ändå,men det är med tunga steg man trampar dit. Blandade känslor verkligen...

Kommentarer
Postat av: nina liljedahl

Usch vad jobbigt med de stora hästarna....ska ni ta ort båda två? Är det inte bara den ena som är utdömd?

Vi hade också dn strykarkatt en gång i tiden, vi började mata honom och han flyttade in i stallet. Han var livrädd för oss, men efter något år fick vi klappa honom och efter ett och ett halvt kunde vi kastrera honom. Efter två år började han våga komma in i huset...ja allting tog väldans lång tid med honom. Tyvärr drabbades han av cancer för några år sedan, så vi fick ta bort honom. Men vi fick i alla fall ett antal fina år tillsammans...

2012-07-28 @ 10:43:43
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0