31/7

Nu har de stora gått till vila. Gick jättebra,ingen stress och ingen oro.Men tråkigt som attan... Man är tvungen att ta kort på den avlidna hästen också,som om att ta bort inte är hemskt nog.Jag förstår väl varför Agria vill ha såklart ha bevis på att den verkligen är avlivad,men kul är det ju inte.
Tog min tillflykt till mina 3 i stallet jag. Gjorde även klart för byns bödel att de får han inte röra... ;)Nä skämt åsido har vi tur som har en sån i byn som bor nära och rycker ut om det blir akuta grejer också. Lugn å sansad är han så djuren känner sig nog trygga med honom. Bästa möjliga avslut...
Men det hindrar ju inte att det blev tomt efter de två klumparna...Jag hade ont i magen hela dan igår. Jäkligt obehagligt.... Men nu vet vi iallafall att inget ont kan hända dem.De finns här hemma,nära oss...
 
 
Sov Gott....
 
 
 
Nu till nåt helt annat...Hunden som nån apa har dränkt.Nu läggs utredningen ner,för det finns inga vittnen. en företagsam kille har startat en insamling som den som träder fram får. Jag ska genast lägga ett bidrag. Vore väl synd om vederbörande kommer undan med det! Fattar inte hur man tänker kan jag säga...Plåga ihjäl på detta vis.Tänk paniken som föregår döden? Vidrigt.Nä SKÄMS på sig! Snacket på byn går varmt,och allt man hör pekar mot samma människa. Så vad vet man? Är det sant eller ej? Rykten är ju rykten,men bevisligen är ju deras hund plötsligt borta åxå..Märkligt sammanträffande kan tyckas.
Nä nu ska jag inte svamla på nå mer. Ska hålla mig upptagen idag tänkte jag...

Kommentarer
Postat av: Clara

vem var det som vann hästporträttet i vår bloggtävling? Kika in på bloggen 1:a augusti och se om det var DU!

Mvh Clara på Tvistirni.webblogg.se

2012-08-01 @ 00:14:58
URL: http://tvistirni.webblogg.se
Postat av: Therese

Här kommer måtten på min header:
height: 425px;
width: 896px;

2012-08-01 @ 19:53:52
URL: http://tostberg.blogg.se
Postat av: Nina Liljedahl

Vad skönt att det gick bra med de stora även om det naturligtvis är jättejobbigt när det ska göras.

Myckdt konstigt att någon kaa n tänka sig att dränka sin hund. Hur är man funtad då måntro? Det är ju nästan som att dränka sitt eget barn....har du frågat än om det var den du känner?

2012-08-02 @ 13:02:41
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0